٢٥‏/٠٥‏/٢٠٠٧

عشق كاميرتي للزوايا



لاحظوا الخلفية الداخلية




هنا نلاحظ الخلفية الخارجية ودي من زاوية تاني
بس الجمال في الخلفية هنا اكتر من التصوير
المادة الي اتحط عليها الشمع علشان يتصور

هناك ٢٨ تعليقًا:

غير معرف يقول...

رااااااااااااااااااااااااائعة

انا حاسة دلوقتى انى عاوزة اقوم اصور أنا كمان، بقالى كتير ما مسكتش الكاميرا

بس هى ايه حكاية الشموع معاك

Reemo يقول...

حلوه أوى يا عادل
ألزوايه اللى أخدت منها الصوره حسستنى كأن فى مرايه بتعكس ضوء الشموع
جميله جدا
تحياتى

حواء يقول...

لا حلوة بجد بس ايه حكاية الشموع معاك ؟؟

يا مراكبي يقول...

ياعم عادل إحنا مش قدك أبدا .. ياريت بالمرة تعمل بوست تشرح فيه أساسيات فن التصوير .. إعمل فينا ثواب

gohayna يقول...

رسم

وتصوير

وكل مره اجمل من الي قبلها

اللهم لا حسد

دا نق وقر بريء

بجد بقي

الصور تحفه بجد

ولو سمحت هسيفها علشان احتمال استخدمها في بوستاتي الي جايه لو تسمح


بجد تسلم ايدك يا اعادل

اما عن الحر

فأنا قربت اسيح والله
هتجنن خلاص

ولسه بيقولولي ان كدا رحمه عن شهر 8

مش عارفه الجو مبسوط اوي اني موجوده

بجد ربنا يخلي التكيفات

ويخلي الكهرباء ولا تنقطعش من بيوتنا ابدا

قول امين بصوت عالي بقي علشان اسمعك من مقر الحكم

ابو حليفه

تحياتي

admelmasry يقول...

انت راااااااااااااائع
.
.
تحياتي لك يا فنان

كراكيب عادل يقول...

بحبك يا مصر

امسكي الكميرا وصوري متضيعيش وقت

الشموع زيها زي اي موضوع بيشدني ونصورة هحط الباقي علشان اخلص المرة الجاية لان مصور منهم كتير
هههههههههههههههه

تحياتي

كراكيب عادل يقول...

remoooooooooooooo

شكرا يا ريمو انتي بتشجعيني جداا

المادة دة جرانيت طبيعي اسود

عكست الاضاءة بالشكل دة

تحياتي يا ريمو

كراكيب عادل يقول...

بوسي كات

هحط الباقيين المرة الجاية كلهم

كل مرة بتشدني حاجة مختلفة

بحس انها لازم تتصور

وبطلي اسئلة بئي

:)

كراكيب عادل يقول...

مراكبي

حاضر هعمل وهحط مواصفات الكميرا المطلوبة

بس انت افضي وانا اعلمك مخصوص يا معلمي

من عيوني

كراكيب عادل يقول...

جهينة مراسلتنا من ابو حليفة

ازيك

الحر في 7 مش في 8

تصحيح معلومات بس

الرطوبة في 9

الحر العادي حاليا

وبعدين ربنا يخلي التكيفات صح

وربنا يخلي الي شغالين في مجال التكيفات زيي

دنا بخلي اي مكان بعملة تكييف تلج مجمعات وجمعيات ومشتشفيات

تلج تلج

هبقي اقولك علي كام مكان ولو جدعة اشتري حاجة من جوة من البرد هههههه

بالنسبة للصور تستخدميها وبدون استأذان كمان اعتبري المدونة بتاعتك

دنا نفسي صورة او رسمة تتحط عندك في بوستاتك اصلا

تحياتي

كراكيب عادل يقول...

ادم المصري


شكراااااااااا لاطرائك يا صديقي العزيز

وشكراا لمرورك الي بيزدني سعادة

تحياتي

حواء يقول...

لعلمك بقى انا حرة حسألك هو محمد عادل الولد الامور ده ابنك ؟ وللا انت وانت صغنن .. على فكرة انا شيلت الحروف الرخمة اللى قبل التعليق دى اكتشفت ان انا اللى غلطانة .. فى اسئلة انت مش جاوبتها انت كاتب عندك فى البلوج موعدنا يوم الخميس بالليل هو انت بتعمل ندوات وللا حاجة او بتدى دروس خصوصية فى الرسم؟ هههههه وكفاية كدة النهاردة .. اه وحكاية العمر دى مش عارفة بالضبك هو انت اد ايه؟؟ خلاص بقى سلام

كراكيب عادل يقول...

بوسي كات

محمد الامور دة فعلا ابني وفية عبد العزيز وعبدالرحمن كمان

الموعد يوم الخميس بالليل واخرة علشان انا بيكون عندي اجازة تاني يوم وسهران واولة مش بكون في البيت

وممكن ادي دروس خصوصية لاي حد محتاج اسئلة حاضر :)

وعمري يا ستي 35 ونص متجوز من زمان زيك ههههههههههههههههه
الصورة بتاعة عبد الحليم رسمتها كان عمري وقتها 20 سنة الا حاجة
ارتحتي ادي انتي فضحتينا علشان ترتاحي

Hannoda يقول...

عادل.. ايه حكايتك مع الشمع؟؟.. واضح إن فيه حب خاص له

أنا معجبة بالصورة جدا
ومعجبة بإستمتاعك اللي متصور مع كل الصور اللي بتصورها

ومعجبة بهوايتك و إحترامك ليها و تمكنك منها..

معجبة بحاجات كتير يا عادل و حاسة بالزعل من نفسي على هواياتي اللي اتخليت عنها بسهولة..

طب أنا لسة ما عرفتش أقول حاجة تبين قد ايه عجباني الصورة

بس هي عجباني جدا

حواء يقول...

ههههههههههههه ربنا يخليهم لك يارب وتجيب لهم اخت ايوة انا كدة ارتحت وعلى فكرة انا اكبر منك بقى يعنى أسأل زى مانا عايزة .. سلام

خمسة فضفضة يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

دائما رااااااااااااائع

اضم صوتي لصوت المراكبي عاوزين بوست عن أساسيات فن التصوير
احنا دلوقت بنبص للصور ونحسها وخلاص
اكيد بعد ما نعرف اساسيات التصوير هايختلف الوضع 180 درجة

تحياتي

كراكيب عادل يقول...

هنودة

فينك بس قلقتينا عليك

نورتيني يا هنودة

كلامك رقيق جداا وبيفرح بجد

تعليقك مش بيكون تادية واجب انتي

دة بيكون فعلا زي ما يكون حد قريب وباخد رأية في حاجة

بس انا عايز اعرف هو انتي ليك هواية تاني غير الكتابة ؟؟

طب اية هي ؟؟

انا بصراحة بشخبط بالرصاص كرسم ساعات اما اكون سرحان

اما التصوير فبتتجمع افكار عندي وبتشدني اصورها بستمتع فعلا لما بنفذ

حاجة زي كدة وبتضايق لما يكون مفيش مواضيع تتصور

الشمع حكايتة انة يتصور بجد

دنا مصور كتيييييييييييير

مش دول بس
كان يوم تصوير الشمع العالمي معاي

:)

وشكراا ليك وبجد فرحان ان الصورة عجبتك بصي اعمليها خلفية لما تصلحي جهازك وشوفي دي هتبقي حكاية

تحياتي

كراكيب عادل يقول...

بوسي كات تاني

ربنا يخليك

بس اكبر مني ازي ؟؟

عموما اكبر اصغر اسئلي براحتك

انا بحب الصراحة خالص

هههههههههههههه

كراكيب عادل يقول...

خمسة فضفضة

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاتة
تسلمي يا دكتورة

كلامك يشجع بجد

تعرفي لو تطلبي اساسيات الرسم اسهل

من التصوير هههههههههه

عارفة التصوير زي النشان بالظبط

والموضوع الي بيتصور هدف

لازم يتحط في الاطار المظبوط

انا اول كاميرا جاتلي كنت في اولي اعدادي وفضلت اجرب في خلق ربنا التصوير

وياما طلعت صور من غير رقاب

وصور من غير شعر
وصور عيون الناس زي العفاريت

وصور محدوفة علي الجنب

هههههههههههههه

كل ما افتكر اضحك

بس مع المحاولات وحب الحاجة دي

اتعودت وادمنت التصوير دنا عندي كمية صور فوتغرافية بالهبل

عموما الموضوع طويل

مش هدوشك تحياتي يا دكتورة

Hannoda يقول...

تصحيحا لمعلوماتك ... جهازي مش بايظ و لكن معنديش نت
يعني للأسف جهازي المسكين لسة ماتعرّفش على المدونات لحد إنهارده.. يعني كل قلبان الدماغ اللي عملهولكوا ده من السيبر
:)

أما الهوايات.. فأنا كنت بعرف أرسم على قدّي.. وكنت بعرف أعزف على قدّي

لكني غلسة جدّا... ما حاولتش مرة جدياً في تطوير الموهبتين دول لحد ما اتراكم عليهم الزمن.. رغم إني عارفة متعتهم و درجة النشوة اللي بوصل لها معاهم

أما صورة حضرتك فهي دلوقت معاي على الفلاش و أول ما أروح حاتتحط خلفية يعني حاتتحط خلفية
:)

وبالليل حاجي أقولك أخبارها

تمام يا فندم؟؟

:)

كراكيب عادل يقول...

هنودة

كمبيوترك مش بايظ بس معندوش نت

طيب دي اسهل بكتير

كفاية عليك انتي هواية الكتابة

انتي عايزة تاخدي كل حاجة لوحدك

سيبي حاجة للغلابة

اعمليها خلفية بس قبل ما تحفظيها اضغطي للتكبير وبعدها احفظي

تحياتي

reri يقول...

فناااااااااااااااااااااااااان
مش لاقيه أكتر من الكلمه دي توصف اللي مصور الصورتين

سلاماااااااااات

Hannoda يقول...

حصل و موهومة من ساعتها.. لا بجد تححححفة

كراكيب عادل يقول...

reri

شكراااااااااااااا

وفية احلي من كدة كلام ؟؟

ربنا يخليك يارب

تحياتي ودايما منوراني

كراكيب عادل يقول...

هنودة

موهومة ؟؟

ولا مبهورة ؟؟

:)

عموما الاتنين يمشوااااا

انا مبسوط انها عجبتك انا بحبها خلفية الصورة دي لانها بتدي احساس بالفرحة

الوان وهيصة وكان الدنيا بترقص

ربنا يفرح قلبك

gohayna يقول...

يا عادل

شوفت يوم الاتنين الي فات

لما الدنيا كان فيها برق ورعد ومطر والجو مولع نار

اهه دا سمع الرعد في ليالي بؤونه

ايه الجو العجيب دا

والحر ليه مجاش

ربنا يطمنك

ما انت قاعد معايا قاعد

هو انا هسيبك تمشي

قرش حشيش واحد وانت رايح المطار وهبلغ عنك

وابقي قابلني لو طلعوك

تحياتي من قلب ابو حليفه

كراكيب عادل يقول...

برق ومطر كان عندكم بس

ولا شفنا حاجة احنا هنا من دة كلة

مطر وجو حر كدة علطول فلوريدا

وشوية تبقي الغابات الاستوائية

قرش حشيش ؟؟

هههههههههههههههههههههههههه

يخرب عقلك

حكاية انتي